sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Voittoja ja lipsahduksia

Laivakissan blogissa (klik) järjestettiin elo- syyskuun vaihteessa arvonta. Arpaonni oli suosiollinen ja niinpä postipoika toi minulle Marimekon kangasta, heijastinnauhaa, pitsivetoketjun ja kortin. -Kiitos Laivakissalle juuri minun näköisestä ylläristä! :-) 


Kankaasta ompelin itselleni huivin - ihanan ohuen ja monikäyttöisen.



Syyskuun alussa vannoin kankaattoman syyskuun nimeen. Sitten tein pari suurta hankintaa ja totesin kauhistuneena edessä olevan KLV:n eli kankaattoman loppuvuoden. En tuohon oikein itse uskonut, mutta ystävät, nuo rakkaat ja tärkeät, laittoivat lausahdukseni tiukasti korvan taakse. 

Syyskuu sujui kankaattoman osalta sutjakkaasti. Vaivasihan minua ompelujumi eivätkä edes kankaat koukuttaneet. 

Tässä se on. Lipsahdukseni nro 1.
 Uskallan aloittaa numeroinnin sillä veikkaan että jatkoa seuraa... 

Lokakuussa sitten haksahdin. Eurokankaan palalaarista pilkisti kivan väristä raidallista trikookangasta. Mietin kerran jos toisenkin. Sitten järkeilin, että ostamatta jättäminen harmittaisi enemmän kuin periaatteesta lipsuminen. Ystäväni, he saivat tästä makoisat naurut, mutta mikä on sen hauskempaa kuin toisten ilahduttaminen? Ei kerrassa mikään... ;-)


Kaavana toimi Ottobren Monday Basic. Hieman pitää tehdä vielä sisäänottoa jotta selkäosa istuisi paremmin. Mutta tykkän tästä, vakaan (?) päätöksen rikkominen kannatti. 


Ja uutukainen sohva - voi kun pidän tästäkin. Tulevaisuudessa minut löytää sohvalta virkkuukoukku kädessä. Mutta mitä olen virkkaamassa - siitä lisää myöhemmin! 





4 kommenttia:

  1. Hattua nostan teille kaikille, jotka onnistutte noissa kankaattomissa. Edes jotenkuten. Minä en viitsi edes yrittää, koska ensimmäisen ihastuksen sattuessa se on entinen kankaaton :D Kaunis tunika ja naisellisen herttainen huivi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hanna. Olosuhteiden pakosta voi aika-ajoin joutua ylittämään itsensä. Mun kodissa on nyt uusi pöytäryhmä ja sohva - eikä mun auta muu kuin kankaanostojarrua painella. ;-)

      Poista
  2. Minulla aina kankaattoman jälkeen on mopo karannut käsistä, niin olen oikeastaan päättänyt, että halvemmaksi tulee, kun ei pidä kankaattomia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Odotan mielenkiinnolla kuinka mun käy... ;-)

      Poista