sunnuntai 26. kesäkuuta 2016

Frozen Yogurt

Ystäväni tietävät, että olen kesäisin jäätelön suurkuluttaja. Vuosi sitten löytämäni herkkujäätelö on edelleen suosikkini, mutta olen myös testannut hieman kevyempiä jäätelöreseptejä. Tänä juhannuksena minun oli tarkoitus herkutella jugurttijäätelöllä mutta toisin kävi: makasin petin pohjalla ja kärsin vatsataudista. Vaikka juhannusjäätelöt jäi syömättä, löysin koneelta muutaman kuvan toukokuussa tekemästäni kokeiluerästä. Fiilistellään nyt niillä, kun ei ole tuoreempia kuvia saatavilla. 


Frozen yogurt

500 g kreikkalaista jugurttia
1 1/2 tl vaniljasokeria
1/2 dl sokeria
3/4 dl glukoosisiirappia 

100 g suklaata

Sekoita kaikki ainekset keskenään ja siirrä seos pakastimeen. Voit sekoittaa massaa 2-3- kertaa jäädyttämisen aikana, näin rakenteesta tulee kuohkeampi. 


Tänä kesänä olen saanut parvekkeelleni uuden kasvin: raparperin. Jännityksellä odotan, kuinka raparperi tulee pärjäämään paahteisella ja kuumalla parvekkeellani ja miten se selviytyy talvesta. En oikein tiedä, millainen ruukku raparperille olisi hyväksi. Tämä on kapea mutta syvä - toivottavasti raparperini vaatimustason täyttävä. :-D 


13 kommenttia:

  1. Varmasti herkkua!
    Toivotaan, että raparperi tuottaa satoa parvekkeellakin. :)

    VastaaPoista
  2. Jäätelö on kyllä kesäherkku numero ykkönen! Itse en ole koskaan tosin jäätelöä tehnyt. Kiva seurata miten raparperisi menestyy parvekkeella ruukussa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän mua jännittää kuinka raparperin käy, en ole mikään viherpeukalo... :-D

      Poista
  3. Nami mitä herkkua! Minä oon tehnyt jätskiä turkkilaisesta jugurtista ja mansikoista. Sekin on hyvää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minkä turkkilaista jugurttia olet käyttänyt? Jostain luin, että osasta tulee kirpeän makuisia.

      Poista
  4. Mehujätskejä on tehty, muttei muita. Tämä kuulostaa hyvältä. ☺

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mehujäätelöt ovatkin ihania varsinkin hellepäivinä. :-)

      Poista
  5. Tänä kesänä on jäätelöt kannettu meille kaupasta, en ole saanut aikaiseksi itse tehdä.. Tämä kuulostaa herkulta..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kokeilepa joskus. Todella nopeaa tehdä. :-)

      Poista
  6. En ole ikinä tehnyt jätskiä ite, nyt vois.
    Osallistu kastehelmi kakkuvadin arvontaan mun blogissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla - ja kiitos vinkistä! :-)

      Poista
  7. Nam, kuulostaa todelliselta herkulta! Kurjaa, että sairastit juhannuksena. Toivottavasti saat nauttia loppukesästä terveenä <3! Ja pidän peukkuja, että raparperisi jaksaa ilahduttaa sinua pitkään.

    VastaaPoista